reklama

Čo priniesla kampaň „Právo na život“a ako pokračuje?

Rozhodol som sa, že ako iniciátor a spoluorganizátor kampane Právo na život dodatočne zhodnotím zmysel, význam a dosah kampane na našu spoločnosť.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Cieľom kampane bolo ponúknuť pravdu o umelom potrate. Pravdu nepríjemnú, drsnú a pre mnohých šokujúcu. Od začiatku mi bolo jasné, že pravdu možno len ponúkať. Každý má právo vybrať si, či sa postaví na stranu ochrany života alebo na stranu, ktorá život do 12. týždňa tehotenstva nepovažuje za najvyššiu hodnotu. Reálny vizuál 11. týždňového plodu po umelom potrate bol výzvou na zamyslenie. Táto výzva nechala ľahostajným málokoho. Slováci reagovali. Ako prvé pozitívum vnímam, že ľudia na rôznych fórach živo diskutovali. Milo ma prekvapilo aké množstvo ľudí hájilo ochranu života od počatia. Na diskusnom fóre denníka Pravda ich bola dokonca väčšina. Mnohé diskusie boli na vysokej racionálnej a odbornej úrovni jednej aj druhej strany. V iných diskusiách prevažovali emócie a vzájomné invektívy. Každopádne, ľudia sa aktívne postavili na jednu alebo druhú stranu. Ako ďalšie pozitívum kampane hodnotím, že výrazne vzrástol počet ľudí, ktorí si uvedomili svoju spoluzodpovednosť za ochranu práv nenarodených detí. Mnohí sa prebrali z ľahostajnosti a stali sa obrannými hlasmi tých, ktorí sa sami ešte brániť nevedia. Nikdy nie je ľahké ísť proti prúdu, prepožičať svoje meno invektívam, zažiť nenávisť okolia, utŕžiť rany. Z reakcií ľudí, ktoré nám prišli, bolo povzbudzujúce vidieť, že mnoho ľudí je ochotných zaplatiť túto cenu. Stali sa z nich aktívni obrancovia života. Veľmi ma teší, že sa nám podarilo v ľuďoch prebudiť angažovanú solidaritu s nenarodenými deťmi. Angažovanú solidaritu ako aktívne vyjadrovanie úcty k životu považujem za semienko, z ktorého v budúcnosti vyrastie veľký strom. V ľuďoch rastie niečo nové, niečo nezištné, niečo obetavé, niečo, čo ešte len prinesie svoje ovocie.  

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Významné miesto má pre mňa skutočnosť, že na základe našej kampane sa viaceré ženy rozhodli neísť na umelý potrat, pre ktorý už boli rozhodnuté. Informáciu máme priamo od dotyčných žien. Je to pre mňa satisfakcia a povzbudenie do budúcnosti.  

Téma umelého potratu na Slovensku nedávnym rozhodnutím Ústavného súdu SR nekončí. Práve naopak. Téma nechať žiť, alebo zabiť bezbranné dieťa bude ešte neraz horúca. Momentálne je súčasným stavom povýšená kvalita života nad hodnotu života. Utrpenie, krv a smrť nevinných detí nemá pre mnohých cenu. Nemalo ani pre väčšinu sudcov Ústavného súdu. Dôsledky sú hrozné. Pokračujeme v ceste k hodnotám za egoizmom, svojvoľnosťou a všeobecnou neúctou k druhým ľuďom. Táto voľba je začiatok zániku každého národa, každej civilizácie, ktorá dopustí zabíjanie vlastných detí.  Zmena je možná a je reálna. Nevadí, že to bude beh na dlhé trate. Ak sa každý, kto chápe hodnotu života od počatia, pripojí svojou aktívnou účasťou na šírení hodnôt ochraňujúcich život vo svojom okolí, tak zmena v myslení spoločnosti je len otázkou času. Ak sa zmení myslenie spoločnosti, zmenia sa zákony.  

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyvrcholením kampane Právo na život je pre mňa nadčasový projekt „Zachráňme životy“. S myšlienkou  darcovského systému praktickej pomoci ženám a ich nenarodeným deťom v životnej núdzi sme oslovili OZ Fórum života. OZ Fórum života je jeho garantom. Projekt zachráňme životy je jedinečný tým, že ponúka konkrétnu - praktickú možnosť aktívnej solidarity s nenarodenými deťmi. Ak sa nám podarí tento projekt ešte viac spropagovať, môže to byť tiež jeden z nástrojov k zmene pohľadu spoločnosti na umelý potrat. Viac na:

www.zachranmezivoty.sk  

Marek Nikolov  

Marek Nikolov

Marek Nikolov

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám rád pravdu, dobro, priateľstvo a vernosť. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu